6 מחשבות על “דובים, יער, סלבריטאים. עם חזיות.

  1. יובל נחמקין הגיב:

    בסדר… טלי שרון יפה, עלמה זק יפה, גם ריקי בליך ורננה רז (אם זכורני נכון).
    ובכל זאת: לא השתכנעתי.

    שכחו להבהיר לי כל בכייני "זה לא העיר שלי", מדוע כל מרכזה של עיר קוסמופוליטית כמו ת"א, יכולה להיות שונה ממרכזה של כל מקום דומה בעולם:
    מנהטן, לונדון, רומא, פריז (עם ז' בסוף), אוסלו, פראג, מינכן – אפילו לובליאנה…

    צר לי לקלקל את שמחת הקונצנזוס התפרני אבל מרכזי ערים שכגון אינם מקום למי שאין לו כסף !
    לו היה זה אחרת – הייתה ת"א דומה יותר לפ"ת מאשר למה שהיא. לכל דבר יש מחיר.

    אני יורק דם עמ' לשלם את הוצאות הדיור והמחייה בת"א. בחולון יהיה לי זול יותר, אבל חולון (כמו פ"ת) אינן ת"א. בחרתי? אני משלם ולא מיילל!

    ובהתייחס לקליפ:
    מדוע זה יש להתרעם על פינוי בכח של תושבי שכונות שפלשו לקרקע ציבורית / ממשלתית ? מה יש: חוק אחד לי וחוק אחד לברדקיסטים ?

    ועוד מהקליפ:
    לא זוכר מי שם יללה כמו שועלה על שקשה לה להגיע לנמל בשביל שליש כוס בירה.
    מה את בדיוק רוצה, לא הבנתי: תזמיני טייק אה ווי או קחי מונית שירות (אם אין לך טוסטוס / קורקינט חשמלי / אופניים) ותחצי מהר ובזול את הפקקים.

    בקיצור: לא השתכנעתי.

    יובל.

  2. תראה, יובל – בוא נתחיל מזה שסרטון כזה לא אמור להיות כל המצע. זה היה עצוב מאוד אם כן. אם אתה מעוניין להתעמת עם ה"בשר" של מה שיש לעיר לכולנו להגיד, ולא רק עם התעמולה הבסיסית, אתה מוזמן מאוד לקרוא את מה שעיר לכולנו אומרים, נגיד על דיור
    http://www.city4all.org.il/accommodation

    "מרכזי ערים אינם מקום לאנשים בלי כסף" – זו סוג של אמירה שיזמי נדלן אוהבים להגיד שוב ושוב, אבל מסתבר שבכל העולם גרים אנשים בלי כסף במרכזי הערים. הם הלב הפועם שלה, הכוח היצירתי שלה, בלעדיה תהפוך תל אביב לסביון, או עוד הרצליה פיתוח. את התובנה הזאת הבינו במקומות רבים בעולם – גם בניו יורק. זוג חברים שלי, הוא עובד כגנן (טוב, רופא עצים) והיא סטודנטית ב-NYU חיים, לא בבזבזנות, אבל חיים, במנהטן. הם חיים בדירה שהיא ב-rent control, כי העירייה דואגת שעל חלק מהדירות יהיה פיקוח על המחירים, או סיבסוד. אנשים יורקים דם כדי לשלם שכר דירה. "ביקוש והיצע", נוחרים הקפיטליסטים, אבל אם היו מחייבים את בוני המגדלים למיניהם לא לבנות רק דירות של 300 ו-400 מטר, אלא גם כמה דירות של 50, 60, 80 ו-100 מטר, אז פתאום יש יותר דירות, ואולי יותר אנשים יוכלו לגור בעיר הזאת. וזה חלק מהעניין.

    ולגבי עניין הנמל: אני לא יודע מה איתך, אבל אני מאוד לא הייתי רוצה שכל הבילויים שלי יהיו בגטו הבילויים בנמל. אני מעוניין שיהיו לי פאבים ובתי קפה ליד הבית, משובצים במרקם העירוני, ולא מקובצים יחדיו כמו קניון. על זה דברים אמורים, להבנתי.

  3. לא פלגיאט כי אם הומאז'.
    יובל – אני ממליץ לך מאד לקרוא את המסמך בנושא הדיור באתר של עיר לכולנו. יש שם גם הסבר של הבעיות וגם הצעות לפתרון.

  4. יובל נחמקין הגיב:

    קראתי ואכן התרשמתי. נראת כמו משנה סדורה, באמת. תודה על שהשכלתם אותי.

    אשר למרכזי בילוי:
    ישנה סיבה מדוע רוכזו מרכזי בילוי בירכתי הערים והיא שמירה על שקט בשעות לילה מאוחרות. גם זו איכות חיים, אפילו בת"א…
    בה במידה: ת"א רצופה בתי קפה שכונתיים, מסעדות קטנות ושאר מקומות בילוי "מתחת לחלון"… אין זה נכון (ואולי אף לא הוגן) לטעון אחרת.

    למרות שאינני עיוור לנוכח השיגיו של חולדאי – איני חפץ שיהיה ראש העיר שלי. הגיע הזמן לדם חדש.
    מפריע לי כי מוכרים את קו החוף… מפריע לי כי מצמצמים איזורי חניה והכי מפריע לי שעיריית ת"א היא מנגנון מסורבל ואטום: מנגנון שמאוד לא נעים לבוא בשעריו – כזה המעביר לי את התחושה שפניותיי באשר הן, הינן עול על נציגי העירייה (ששכחו כי הם ניזונים מכספי הארנונה שלי).

    השאלה היא האם דב חנין הוא האיש…
    רון לונטל וחבר מרעיו למשל: מבטיחים להיכנס במועצת העיר בנושא כל סדר יום שרווחת התושב אינו מצוי במרכזו.
    במה טוב מהם דב חנין ?

  5. יובל, אתה יודע שאני לא מהמתפלפלים והמתנצחים. אני מכבד מאוד את דב חנין כאיש עשייה ופרלמנטר מהמעלה הראשונה, שגם אנשים שלא מסכימים עם דיעותיו מכבדים מאוד. הוא אחד מהפעילים הרציניים ביותר בכנסת לאיכות הסביבה, למשל.

    רון לונטל… ובכן… אותי אישית פחות מרשים כאיש, ואני מכיר אותו שנים רבות.

    במה טוב מהם דוב חנין? מעבר לרמה האישית (יושרה, צניעות וכו' – כמה פוליטיקאים אתה עוד מכיר שנוסעים באוטובוס? בני בגין, כזכור, כבר לא פוליטיקאי ממש), יש את המסר. אני קראתי את מה שיש ל"עיר לכולנו" לאמר, לא רק בתחום הדיור, אלא בכלל, והשתכנעתי. גם בלי חולדאי, לדעתי דוב חנין יכול להיות ראש עיר נפלא. רבאק – לאיזה עוד מועמד לראשות העיר יש אג'נדה בתחום בעלי החיים?. מכל האלטרנטיבות לחולדאי, אני לא מוצא אחת ראויה יותר.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.