אינטרנט השנייה

התחלת המחקר לגבי החתונה, הוביל אותי לשכונה שלא חשבתי שכף רגלי תדרוך בה במרחב הקיברנטי – אתרי חתונות. כמו ההפתעה האמיתית שחשתי, בביקור באילת אי שם בשנות האלפיים שיש עדיין מקום שמגיש קפה בשלושה צבעים, כך גם הסיור באתרי החתונות השונים האלה ממלא אותי בפליאה: חשבתי שכבר עברנו את כל השטויות הללו.

בוא נתחיל במסביב: לא נתקלתי עדיין בנושא שיש סביבו כל כך הרבה SEO Traps כמו חתונות. על כל נושא שקשור לחתונה (קייטרינג, אירוע בטבע, טקסים, שירותים כימיים), תתקלו בעשרות "מאמרים" באתרי "מאמרים", שהולכים משהו כזה:

לינקיםלשטויותלינקיםלשטויותלשטויות שירותים כימיים. מי לא חושב ששרותים זה דבר חשוב. חלק הכרחי מחתונה מוצלחת הוא שלאורחים יהיה נוח גם בשירותים. ולכן באירוע שלכם, גם אם הוא בטבע, ייתכן ותצטרכו שירותים כימיים. השירותים הכימיים הם שירותים, הפועלים בצורה כימית, ולכן יכולים לשרת אותכם בצורה הטובה ביותר – הן בצורה הרגילה, והן בצורה הכימית. השירותים הכימיים נדרשים בעיקר במקומות בטבע, בהם אין שירותים רגילים, ולכן יש צורך להשתמש בשירותים כימיים על מנת לאפשר חתונה מוצלחת וחלומית. לינקיםלשטויותלינקיםלשטויותלשטויות

עכשיו תחליפו את "שירותים כימיים" בכל מילה שהיא, ותתחילו לקבל מעט מחווית הגוגל שאני חווה בימים האחרונים. זה כמעט כמו וויקיפדיה, רק בלי שום מידע שימושי.

המכשול הבא הוא האתרים האמיתיים יותר, אלא שמטרתם היא גם לספק לך מידע ספציפי. בוא נתחיל מזה שלכל דבר חתונות יש לפחות 4 אתרים נפרדים – אחד עצמאי, ושלושה בקטלוגי מתחתנים שונים (שלכולם יש דומיינים מתחכמים בסגנון "zugyonim.com" או "khatankala".). לא משנה לאיזה מהארבעה הגעתם, כולם בנויים ב-100% פלאש (ככה שחס וחלילה אי אפשר יהיה לחפש בהם כמו שצריך) ובכולם, אבל כולם, הגיעו למסקנה שאין דבר שמשמח אנשים יותר מאשר אתרי פלאש שמנגנים בווליום רב מנגינת מעליות מונוטונית, לעיתים בליווי קולות דולפינים וקצף גלים. על מנת שלאנשים לא תהיה את האפשרות להעציב את עצמם, כפתור ה"mute" לא צורף כלל לאתרים האלה – למה שמישהו שפוי ירצה לכבות את לופ המוזיקה בן שש השניות, המלווה באדוות הגלים מהסינתיסייזר בשקל של מעצב האתרים הגרוע שבנה לנו את האתר בפלאש?

בקצה השכונה הזאת במרחב הקיברנטי, באינטרנט השנייה, יש את האיזור שאני עוד מפחד ללכת אליו. שם מסתובבים הקשוחיםות האמיתיים. פורומי החתונת. יכול להיות שהדרך ללא-חופה חייבת לעבור שם, אבל כרגע אני עוד חושש. יש לי תחושה חזקה שלשם לא נכנסים בלי קפה שלוש שכבות.

8 מחשבות על “אינטרנט השנייה

  1. בשביל מה יש לך בלוג אם לא כדי לתפעל את האינטרנט. תכתוב בדיוק מה אתה מחפש, וכל אחד מחבריך שהתחתנו כבר/סיימו את ההכנות יספק לך מידע שימושי. ואם אין להם, הם יעבירו קישור הלאה לחברים שלהם.
    בכל אופן, אם תבחר להכנס לפורומי חתונות, תבדוק את מה שנקרא "קרדיטים". זה פירוט הספקים, לרוב עם פירוט המידה בה הם ענו על ציפיות בעלי האירוע. אמנם זה לא יעזור לך אם אתה מחפש מפריח יונים מוזהבות שגם מנגן באקורדאון, אבל לרוב הדברים זה מועיל, לפחות אם החתונה סטנדרטית.

  2. לא יודעת עם זה רלוונטי עבורכם, אבל אני התחתנתי בבית העיריה בברוקלין, ניו יורק. היתה לנו חתונה מקסימה עם שלושה חברים קרובים ואחר כך עשינו מסיבה בבית.

    אם עוזרים לך פרטים על חתונה אזרחית בניו-יורק, אין לי בעייה לתת – הסיפור מאוד מאוד פשוט ועולה בערך 70$
    אני לא רוצה לעמיס עליך מידע מיותר, אבל אם זה רלוונטי, אתה יכול לשלוח לי איימייל.

    אגב בקשר לאתרי החתונות האלו – ממש מיותר (הפורומים זה גם קרקע די פוריה לפרסומות "סמוייות") אם ברצונך לשמור על שפיות ולהגיע לחתונה שמח ומאושר ולא העצבים, הכי טוב זה לדבר עם חברים שכבר התחתנו או חברים שהולכים הרבה לחתונות ולשאול את דעתם.

    במקרה שלי מה שמאוד עזר הוא שהיה לנו זמן מאוד מוגבל לתכנן את החתונה – אני מאוד ממליצה על לקבוע תאריך יעד קרוב ככל האפשר ולהפוך את הזמן המוגבל לאילוץ שמונע משניכם לנסות ולהרים את ההפקה הכי מורכבת ומרשימה שיכולה להיות.

  3. Kedorlaomer הגיב:

    יעל: אני לא יכול לאשר או להכחיש.

    איה: אכן, מילות חוכמה. נראה לי שייתכן והסידור הזה עובד יותר טוב אם גרים באמריקה, אבל אנחנו בהחלט לא פוסלים. כפי שכתבתי – אני מאמין בטקסים, ובזה שחתונה זה לא רק רישום באיזשהו מקום אלא חיבור של הזוגיות הפרטית למשהו קהילתי מסביבך.

    מורין + איה: תראו, אין לי בעיה למצוא את המידע בסופו של דבר, אני פשוט מתבכיין על כמה הוא מקושקש. החיסרון בגישת ה"בוא נשאל מה החברים שלי עשו" הוא שאנשים מאוד מאוד רגישים לגבי החתונות שלהם, ואז אתה תקוע עם דברים כמו "כן, תקחו את השירותים הכימיים שהיו אצלנו בחתונה, הם היו מצויינים, לא?", בלי יכולת אמיתית להגיד "ארר… הם קצת הסריחו…".

  4. רעות הגיב:

    הקפה גמר אותי…………………………………………
    אני נתקלתי בו בקריית שמונה ב-2009, ההפתעה, ההלם, והחיוך חצי נבוך חצי משועשע שעלו על פני, בקיצור –חומר לסקיצה קצרה בסטנד אפ.
    לעניין ארגון החתונה – אני נתקלתי באותה סאגה. המקום שאתה צריך לקרוא הוא – פורום תפוז למתחתנים – המאמרים. הם שווים זהב, ונכתבו בהרבה דם, יגון, עצבים ואמפתיה רבתית. חסכו לי הרבה זמן ונתנו בידי את הכלים המתאימים לשאול כל ספק באשר הוא את השאלות הנכונות ולארגן דברים בצורה יעילה. תוך 3 חודשים עשיתי חתונה בעין חמד (שהוא גן לאומי, עם חורבה רומית מעולה, ומקום בו ביליתי שעות ארוכות בקיטנת קיץ כילדה).
    בהצלחה חומד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. רעות הגיב:

    ואני חושבת שקפה שלושה צבעים יכול להיות שוס. כמו שיש חזרה למותגים של העבר, כך גם חזרה לקפה טריקולור יכול לספק נחמה לקצת זמן. מה רע ? :):)

  6. קצת חדש אצלך, אבל כשנתקלתי בפוסט הזה, לא יכולתי שלא להתערב.
    אני נשוי טרי, מזה 4 וחצי חודשים (כן.. מתחילים לספור בחצאים אחרי חודשיים.. ).
    כתבתי על כל ההכנות לחתונה יומן שלם, של איך לשרוד את ההכנות.
    אני לא יודע מאיפה אתה בארץ, אבל ה-מקום, לדעתי – הוא גן הפקאן ברמת הכובש (3 דק' מכפר סבא).
    בכל מקרה – אם בא לך, אתה מוזמן לבדוק את העניין כאן:
    http://smonkey.site.co.il/blog/archives/tag/%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%94

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.